Ny rapport om undervisning i ungdomsskolen – TALIS
Historisk arkiv
Publisert under: Regjeringen Stoltenberg II
Utgiver: Kunnskapsdepartementet
Nyhet | Dato: 24.09.2009
NIFU STEP presenterer i dag en rapport om forholdene for undervisning og læring i norsk skole. Den viser blant annet at norske lærere synes de får lite tilbakemelding på arbeidet sitt, og at det er stor variasjon i hvor mye tid lærere oppgir at de bruker til arbeidet.
NIFU STEP presenterer i dag en rapport om forholdene for undervisning og læring i norsk skole. Bakgrunnen er en spørreundersøkelse blant lærere og rektorer i ungdomsskolen.
Rapporten viser blant annet at norske lærere synes de får lite tilbakemelding på arbeidet sitt, og at det er stor variasjon i hvor mye tid lærere oppgir at de bruker til arbeidet.
Rapporten er den norske delen av OECD-undersøkelsen ” Teaching And Learning International Survey” (TALIS). De internasjonale resultatene fra TALIS ble presentert i juni.
Totalt 23 land deltar i TALIS, og undersøkelsen ble gjennomført for første gang våren 2008.
Resultatene blir presentert på Utdanningsdirektoratets nettsider
NIFU STEP presenterer også rapporten på sine nettsider.