Historisk arkiv

Ny rapport om undervisning i ungdomsskolen – TALIS

Historisk arkiv

Publisert under: Regjeringen Stoltenberg II

Utgiver: Kunnskapsdepartementet

NIFU STEP presenterer i dag en rapport om forholdene for undervisning og læring i norsk skole. Den viser blant annet at norske lærere synes de får lite tilbakemelding på arbeidet sitt, og at det er stor variasjon i hvor mye tid lærere oppgir at de bruker til arbeidet.

NIFU STEP presenterer i dag en rapport om forholdene for undervisning og læring i norsk skole. Bakgrunnen er en spørreundersøkelse blant lærere og rektorer i ungdomsskolen.

Rapporten viser blant annet at norske lærere synes de får lite tilbakemelding på arbeidet sitt, og at det er stor variasjon i hvor mye tid lærere oppgir at de bruker til arbeidet.

Rapporten er den norske delen av OECD-undersøkelsen ” Teaching And Learning International Survey” (TALIS). De internasjonale resultatene fra TALIS ble presentert i juni.

Totalt 23 land deltar i TALIS, og undersøkelsen ble gjennomført for første gang våren 2008.

Resultatene blir presentert på Utdanningsdirektoratets nettsider

NIFU STEP presenterer også rapporten på sine nettsider.