Kontaktinformasjon

Tips: For å liste ut alle ansatte i en enhet kan du la feltet for navn eller tlf.nr stå tomt.

Besøksadresse
Akersg. 59, (R5) Oslo

Kontortid
15. mai - 14. september: 0800-1500
15. september - 14. mai: 0800-1545

Postadresse
Postboks 8010 Dep
0030 Oslo

Organisasjonsnummer
972 417 904

Telefon
Sentralbord 22 24 90 90
Telefaks: 22 24 95 70
Telefonliste

E-post til samferdselsdepartementet

 

Pressekontakter
Pressesenter

E-post til samferdselsministeren
E-postskjema

E-post til ansatte

For å unngå at såkalte spam-roboter skal lese e-postadressen til ansatte i departementet, legges ikke fullstendige lister ut på våre nettsider. For å sende e-post til ansatte, ber vi deg derfor lese veiledningen under:

Format for e-postadresser:

Regelen for e-postadressene er slik:
eventuelt

For bokstavene æ – ø – å prøv følgende:
æ = a
ø = o eller oe
å = a eller aa

 

Om brev og e-post som sendes til Samferdselsdepartementet


Departementet er etter arkivloven (lov av 4. desember 1992 nr. 126), med tilhørende forskrift av 11. desember 1998 nr. 1193, forpliktet til å føre offentlig journal. I journalen skal alle inn- og utgående dokumenter føres opp, dersom dokumentet er gjenstand for saksbehandling og har verdi som dokumentasjon. Følgende opplysninger går som hovedregel fram av offentlig journal: Avsenders navn, mottakers navn, dokumentets dato og en kort beskrivelse av dokumentets innhold. Journalen blir imidlertid alltid ført på en slik måte at den ikke røper taushetsbelagte opplysninger.

Vil du ha et skriftlig svar, må du oppgi navn og ordinær postadresse.

E-post som etter form og innhold må regnes som et saksdokument, journalføres som dokumenter for øvrig. Massegenerert e-post vil etter en nærmere vurdering kunne bli gjenstad for elektronisk filtrering og dermed ikke bli journalført og saksbehandlet.

Departementet er forpliktet til å behandle alle dokumenter, inkludert e-post, i samsvar med bestemmelsene i offentleglova (lov av 19. mai 2006 nr. 16). Det betyr blant annet at departementets journal og alle departementets saksdokumenter, inkludert all korrespondanse til og fra departementet, som hovedregel er offentlige. Den som ønsker det, kan be om innsyn i departementets journal og saksdokumenter etter offentleglova. Send derfor ikke brev eller e-poster til departementet med informasjon som du ikke ønsker skal bli allment kjent.

Dersom dokumentet inneholder taushetsbelagte opplysninger, vil disse bli strøket før det gis innsyn i dokumentet. Opplysninger om noens helsetilstand, og opplysninger om at noen er eller har vært pasient, er alltid taushetsbelagte.

Sist oppdatert: 17.11.2011
Samferdselsdepartementet