Innanlands godstransport: Meir likeverdig konkurranse mellom norske og utanlandske lastebilar
Historisk arkiv
Publisert under: Regjeringen Stoltenberg II
Utgjevar: Samferdselsdepartementet
Pressemelding | Nr: 68/11 | Dato: 21.06.2011
- Vi ønskjer betre kontroll med innanlands godstransport med lastebilar som høyrer heime i andre land, seier samferdselsminister Magnhild Meltveit Kleppa.
- Vi ønskjer betre kontroll med innanlands godstransport med lastebilar som høyrer heime i andre land, seier samferdselsminister Magnhild Meltveit Kleppa.
Samferdselsdepartementet har no fastsett ei forskriftsendring som slår fast at transportørar frå andre EØS-land skal leggja fram skriftleg dokumentasjon for både last inn til Noreg og dei innanlandske transportoppdraga.
- Krav om slik dokumentasjon gjer det lettare å kontrollera at utanlandske lastebilar held seg innanfor reglar som gir transportørar frå andre land høve til å driva mellombels innanlands transport, med tre turar i løpet av sju dagar, seier samferdselsminister Magnhild Meltveit Kleppa.
Forskriftsendringa skal setjast i verk frå og med 1. juli i år.
Kravet om slik dokumentasjon er alt innført i EU-landa. Forskriftsendringa vil difor leggja til rette for at kontrollen med utanlandske transportørar ikkje skal vera dårlegare i Noreg enn i EU.
- For den norske transportnæringa vil forskriftsendringa vera med på å fjerna moglege negative verknader som følgje av ulik kontrollpraksis, seier samferdselsministeren.
”Kabotasje” – og nye krav om skriftleg dokumentasjon
Innanlands vegtransport av gods utført av transportørar som høyrer heime i andre EØS-land - såkalla ”kabotasje” – er i dag lovleg på mellombels basis når desse krava er oppfylte:
- Transporten innanlands kan ikkje omfatta meir enn tre oppdrag, i tilslutnad til ein internasjonal transport med same køyretøy.
- Dei tre innanlands oppdraga må gjennomførast innanfor ein periode på sju dagar etter at godset frå utlandet er lossa.
Samferdselsdepartementet legg til grunn at utanlandske transportørar som ønskjer å driva løpande og permanent transportverksemd i Noreg, må etablera seg her etter gjeldande reglar på området. Eit slikt krav om etablering i Noreg er òg i tråd med praksis som til dømes franske, svenske og danske styresmakter følgjer overfor utanlandske transportørar som vil driva vedvarande og regelmessig innanlands transportverksemd.
For fleire opplysingar – sjå: