Fra:��������������������������������� Rasmus Stokke [Rasmus.Stokke@hisf.no]
Sendt:���������������������������� 22. desember 2008 18:00
Til:���������������������������������� Postmottak KD
Kopi:������������������������������ Kari Aaberge
Emne:����������������������������� H�yring - forslag til endringer i Oppl�ringsloven og
privatskoleloven
Til Kunnskapsdepartementet!
Vedlagt er h�yringsuttale framlegg til endringar i Oppl�ringslova. Viser til
h�yringsbrev av 04.11. 08
Helsing
Rasmus Stokke
dekan
Sakshandsamar |
Dykkar dato |
Dykkar referanse |
Rasmus Stokke, tlf 57 67 60 75 |
|
|
Kunnskapsdepartementet, Oppl�ringsavdelinga
H�yring - forslag til endringar i oppl�ringslova -
utvida fysisk aktivitet
Vi vil gi f�lgjande h�yringsuttale i h�ve til punkt 7, �om � lovfeste
rett og plikt til fysisk aktivitet i grunnskoleoppl�ringen� i h�yringsbrev datert 04.11.2008:
Bakgrunn I St.prp. nr. 1 (2008-2009) uttaler regjeringen som
m�l at fysisk aktivitet skal v�re del av en utvidet skoledag p� barnetrinnet.
Regjeringen �nsker derfor � videref�re utvidelsen av skoledagen ved � innf�re
to uketimer til fysisk aktivitet p� barnetrinnet. Dette skal gi grunnlag for en
mer variert skoledag og bedre l�ringsutbytte for elevene. To uketimer fysisk
aktivitet skal v�re en del av den obligatoriske skoleplikten, men tiltaket er
ikke en utvidelse av kropps�vingsfaget. Det skal ikke fastsettes egne
kompetansem�l, men aktiviteten vil kunne st�tte opp under kompetansem�l i fag.
Fysisk aktivitet som del av skoledagen b�r knyttes til at skolen skal bidra til
at det fysiske og psykososiale arbeids- og l�ringsmilj�et fremmer helse,
trivsel og l�ring, jf. oppl�ringsloven kapittel 9a som gjelder b�de offentlig
og privat grunnskoleoppl�ring. Skolen b�r sikre variasjon og bredde i
aktiviteten med b�de inne- og uteaktiviteter.
Vi vil peike p� f�lgjande: Vi ser det som positivt at
regjeringa �nskjer � legge til rette for auka fysisk aktivitet i grunnskulen,
og grunngjev dette med at auka fysisk aktivitet bidreg til at det fysiske og
psykososiale arbeids- og l�ringsmilj�et fremjar helse, trivsel og l�ring. Ikkje
desto mindre ser vi med s�rdeles stor skepsis framlegget om at kommunane
og private grunnskular sj�lv skal kunne fastsette kva kompetanse som vert kravd
for � leie aktiviteten utan � legge mykje tydelegare f�ringar p�
kompetansekrav.
For � n� alle elevane og lukkast med � aktivere umotiverte, inaktive og
dei som treng spesiell tilrettelegging, er det avgjerande og sv�rt viktig med
fagleg utdanna personale til � leie aktivitetane. Kropps�vingsl�rarane har den
faglege kompetansen. Dei har kunnskapar om kva som trengst metodisk, og dei har
kunnskapar om eit spekter av aktivitetar og korleis dei kan brukast i forhold
til ulike elevf�resetnader. Dette vil sikre variasjon og breidde i b�de inne-
og uteaktivitetar p� ein slik m�te at dei elevane som treng aktiviteten mest
blir motiverte og aktive.
Dei to ekstra veketimane med fysisk aktivitet b�r nettopp vere knytt
til kropps�vingsfaget for � garantere ei fagleg forsvarleg gjennomf�ring.
Kompetansem�l vil kunne sikre breidde i aktivitetsutvalet og m�lretta bruk av
utvidinga av skuledagen.
Med
helsing
Avdeling
for l�rarutdanning og
idrett