Fra:��������������������������������� Rasmus Stokke [Rasmus.Stokke@hisf.no]

Sendt:���������������������������� 22. desember 2008 18:00

Til:���������������������������������� Postmottak KD

Kopi:������������������������������ Kari Aaberge

Emne:����������������������������� H�yring - forslag til endringer i Oppl�ringsloven og privatskoleloven

 

Til Kunnskapsdepartementet!
Vedlagt er h�yringsuttale framlegg til endringar i Oppl�ringslova. Viser til h�yringsbrev av 04.11. 08

Helsing
Rasmus Stokke
dekan


Sakshandsamar

Dykkar dato

Dykkar referanse

Rasmus Stokke, tlf 57 67 60 75

 

 

 

 

Kunnskapsdepartementet, Oppl�ringsavdelinga

 

Boks 8119 Dep

0032 Oslo

 

 

 

 

H�yring - forslag til endringar i oppl�ringslova - utvida fysisk aktivitet

 

Vi vil gi f�lgjande h�yringsuttale i h�ve til punkt 7, �om � lovfeste rett og plikt til fysisk aktivitet i grunnskoleoppl�ringen� i  h�yringsbrev datert 04.11.2008:

 

Bakgrunn I St.prp. nr. 1 (2008-2009) uttaler regjeringen som m�l at fysisk aktivitet skal v�re del av en utvidet skoledag p� barnetrinnet. Regjeringen �nsker derfor � videref�re utvidelsen av skoledagen ved � innf�re to uketimer til fysisk aktivitet p� barnetrinnet. Dette skal gi grunnlag for en mer variert skoledag og bedre l�ringsutbytte for elevene. To uketimer fysisk aktivitet skal v�re en del av den obligatoriske skoleplikten, men tiltaket er ikke en utvidelse av kropps�vingsfaget. Det skal ikke fastsettes egne kompetansem�l, men aktiviteten vil kunne st�tte opp under kompetansem�l i fag. Fysisk aktivitet som del av skoledagen b�r knyttes til at skolen skal bidra til at det fysiske og psykososiale arbeids- og l�ringsmilj�et fremmer helse, trivsel og l�ring, jf. oppl�ringsloven kapittel 9a som gjelder b�de offentlig og privat grunnskoleoppl�ring. Skolen b�r sikre variasjon og bredde i aktiviteten med b�de inne- og uteaktiviteter.

 

Vi vil peike p� f�lgjande: Vi ser det som positivt at regjeringa �nskjer � legge til rette for auka fysisk aktivitet i grunnskulen, og grunngjev dette med at auka fysisk aktivitet bidreg til at det fysiske og psykososiale arbeids- og l�ringsmilj�et fremjar helse, trivsel og l�ring. Ikkje desto mindre ser vi med s�rdeles stor skepsis  framlegget om at kommunane og private grunnskular sj�lv skal kunne fastsette kva kompetanse som vert kravd for � leie aktiviteten utan � legge mykje tydelegare f�ringar p� kompetansekrav.

 

For � n� alle elevane og lukkast med � aktivere umotiverte, inaktive og dei som treng spesiell tilrettelegging, er det avgjerande og sv�rt viktig med fagleg utdanna personale til � leie aktivitetane. Kropps�vingsl�rarane har den faglege kompetansen. Dei har kunnskapar om kva som trengst metodisk, og dei har kunnskapar om eit spekter av aktivitetar og korleis dei kan brukast i forhold til ulike elevf�resetnader. Dette vil sikre variasjon og breidde i b�de inne- og uteaktivitetar p� ein slik m�te at dei elevane som treng aktiviteten mest blir motiverte og aktive.

 

Dei to ekstra veketimane med fysisk aktivitet b�r nettopp vere knytt til kropps�vingsfaget for � garantere ei fagleg forsvarleg gjennomf�ring. Kompetansem�l vil kunne sikre breidde i aktivitetsutvalet og m�lretta bruk av utvidinga av skuledagen.

 

Med helsing

 

 

Rasmus Stokke

Kari Aaberge

Dekan

Studieleiar idrett

Avdeling for l�rarutdanning og

idrett