Fra:��������������������������������� Inger Johanne Uldal K�sa [inger.johanne.kasa@seljord.kommune.no]

Sendt:���������������������������� 22. desember 2008 13:53

Til:���������������������������������� Postmottak KD

Emne:����������������������������� H�yring og forslag til endring i oppl�ringslova og privatskulelova

Vedlegg:������������������������� oledata.mso

 

 

Kunnskapsdepartementet

Postboks 8119 Dep

0032  OSLO

 

 

 

 

MELDING OM VEDTAK

 

 

Dykkar ref: 

V�r ref

Sakshand:

Arkivkode:

Dato:

 

2008/1001-3

Oddvar Hallar�ker,35065105

oddvar.hallaraker@seljord.kommune.no

A20

22.12.2008

 

H�yring og forslag til endringar i oppl�ringslova og privatskulelova

 

 

 

 

Her f�lgjer s�rutskrift av formannskap �konomiutval si sak nr. 97/08.

 

 

 

Med helsing

 

 

 

Oddvar Hallar�ker

Kommunalsjef

 

 

 

 

 

 


 

Seljord kommune

Arkiv:                A20

Saksnr.:            2008/1001-1

Sakshand.:        Oddvar Hallar�ker

Direkte tlf.:         35065105

Dato:                 09.12.2008

 

 

 

Saksframlegg

 

 

Utval

Utvalssak

M�tedato

Formannskap/�konomiutval

97/08

18.12.2008

 

 

H�yring og forslag til endringar i oppl�ringslova og privatskulelova

 

 

Saksdokument:     Gjeldande oppl�ringslov.

                                   H�yringsskriv om forslag til endringar i Oppl�ringslova og

                                   Privatskulelova.

                                   H�yringsnotat med forslag til endringar som gjeld

                                   Oppl�ringslova.       (Vedlagt)

 

Saksutgreiing

 

Kunnskapsdepartementet har i h�yringsskriv av 04.11.2008, sendt ut forslag til endringar i Oppl�ringslova og Privatskulelova.

Formannskapet blir med dette inviterte til uttale seg om dei forslaga som gjeld grunnskulen. Forslaga er n�rare utgreidd i vedlagde h�yringsnotat.

 

Forslag til endringar som gjeld grunnskulen omfattar:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

R�dmannen si tilr�ding:

 

R�dmannen r�r formannskapet til � gje f�lgjande h�yringsuttale om forslag til endringar i Oppl�ringslova:

 

�Vi viser til h�yringsskriv av 04.11.2008 fr� Kunnskapsdepartementet, med vedlagt h�yringsnotat om forslag til endringar i oppl�ringslova og privatskulelova.

 

Formannskapet i Seljord kommune vil gje f�lgjande uttale om dei delar av h�yringa som gjeld grunnskulen.

 

Plikt til forsterka oppl�ring i norsk/samisk og matematikk p� 1.-4. �rstrinn.

 

Seljord kommune er positiv til forslaget om � lovfeste kravet til kommunen om � s�rgje for forsterka oppl�ring i norsk/samisk og matematikk p� 1. � 4. �rstrinn.

 

Det er avgjerande viktig at det blir understreka at lovformuleringa gjeld kommunen si plikt til � innf�re forsterka oppl�ring, og ikkje ein individuell rett for elevane til forsterka oppl�ring.

 

Det er i tilknyting til forslaget er sagt at forsterka oppl�ring i norsk/samisk og matematikk skal vere ei form for tilpassa oppl�ring, som er s�rleg retta mot elevar med svake ferdigheter i lesing og rekning. Dette medf�rer ei utfordring i � skilje mellom overordna retten til tilpassa oppl�ring som gjeld alle elevane, slik den er definert i � 1-3 i oppl�ringslova, og retten til tilpassa oppl�ring som berre gjeld for ein del av elevane.

Til oftare ein nyttar omgrepet tilpassa oppl�ring for s�rskilde tiltak som gjeld for svakare elevar, til lettare vil det kunne skje ei dreiing av forst�inga av omgrepet til � omfatte akkurat dette - ein lettvariant av spesialundervising � og ikkje ein rett til tilrettelegging som gjeld for alle elevar.

 

Det vil vere heilt avgjerande for at ordninga skal bli vellukka, at staten f�lgjer opp med ei fullfinansiering av dei meirkostnadane ordinga medf�rer.

 

Organisering av elevane i klassar elle basisgrupper.

 

Seljord kommune er positiv til forslaget om at elevane skal delast inn i klassar eller basisgrupper for � ivareta behovet for sosialt tilh�r.

Seljord kommune st�r ogs� dei foreslegne endringane i kontaktl�rarordninga.

 

Gjeldande lovgrunnlag for organisering av elevane, synes meir � vere basert p� individprinsippet enn p� fellesskapsprinsippet.

Dette blir ytterlegare understreka av den f�reslegne endringa som gjeld kontaktl�rarordninga. Forslaget no g�r p� at kontaktl�raren skal ha fokuset prim�rt mot dei oppg�vene som gjeld klassa eller basisgruppa, medan gjeldande rett er ein individuell rett den enkelte elev har til � bli knytt til ein kontaktl�rar.

 

Sj�lv om fokuset blir endra, vil den enkelte elev alltid ha eit individuelt behov for fagleg og sosial oppf�lging.

 

 

 

Utarbeiding av ein �rleg tilstandsrapport.

 

Seljord kommune st�r forslaget om at det skal utarbeidast ein �rleg tilstandsrapport.

I grunnskulen m� rapporten vere basert p� indikatorar som gjeld l�ringsresultat og l�ringsmilj�.

 

Det m� vurderast om ikkje det ogs� b�r takast inn i lova at siktem�let med tilstandsrapporten skal vere at rapporten er grunnlaget for ein skolepolitisk debatt i kommunestyret.

Dette er viktig for � understreke kommunen sitt ansvar og rolle som skuleeigar.

 

Om det ikkje blir stilt krav til ei politisk oppf�lging av statusrapporten, vil denne lett kunne bli nok eit rapporteringskrav utan tilstrekkeleg nytteverdi.

 

Plikt til foreldresamarbeid i grunnskule og vidareg�ande oppl�ring.

 

Seljord kommune st�r forslaget om plikt til foreldresamarbeid i grunnskulen og i vidareg�ande oppl�ring.

 

Ein opplever at det prim�re siktem�let med forslaget er � f� vitalisert eit meiningsfullt foreldresamarbeid innanfor vidareg�ande oppl�ring.

Dette er eit behov mange foreldre gjev uttrykk at dei f�ler p�.

 

For grunnskulen vil ein tru at den f�reslegne lovformuleringa i liten grad vil p�verke gjeldande praksis.

 

Rett og plikt til fysisk aktivitet i grunnoppl�ringa.

 

Seljord kommune st�r ikkje forslaget om rett og plikt til fysisk aktivitet slik det ligg f�re fr� departementet.

Det betyr ikkje at Seljord kommune er mot auka fysisk aktivitet for elevane, men f�r ein g�r til ei lovfesting av dette, m� grunnlaget for tiltaket vere utgreidd p� ein grundigare m�te ein det som no ligg f�re.

 

Slik framlegget ligg i dag, synest dei fleste sider ved ordninga noks� uavklarte:

-         Kva regulerer innhaldet i tiltaket?

-         N�r aktiviteten ikkje skal ha kompetansem�l, kven definerer d� f�rem�let?

-         Kva blir forholdet mellom kropps�vingsfaget og det f�resl�tte tiltaket?

-         Korleis skal skulane skaffe personale til aktiviteten n�r ein manglar m�l for tiltaket, samt klargjering av innhaldet?

Mange fleire problemstillingar reisast enn dei f� ovanfor.

 

F�r det blir gjort framlegg om lovfesting av rett og plikt til fysisk aktivitet, b�r ein gjennomf�re ei systematisk utpr�ving, slik at ein har eit skikkeleg fundament for tiltaket.

 

Prinsipielt s� meiner Seljord kommune at ei forsterka satsing p� fysisk aktivitet i grunnoppl�ringa, m� skje innanfor ramma til kropps�vingsfaget .�

--- slutt p� innstilling ---

 

 

 

Utskrift til:        Kunnskapsdepartementet.

                        Skulane.

                        KS.

 

 

Saksprotokoll i Formannskap/�konomiutval - 18.12.2008

Samr�ystes vedteke.

 

Vedtak

Formannskapet gje f�lgjande h�yringsuttale om forslag til endringar i Oppl�ringslova:

 

�Vi viser til h�yringsskriv av 04.11.2008 fr� Kunnskapsdepartementet, med vedlagt h�yringsnotat om forslag til endringar i oppl�ringslova og privatskulelova.

 

Formannskapet i Seljord kommune vil gje f�lgjande uttale om dei delar av h�yringa som gjeld grunnskulen.

 

Plikt til forsterka oppl�ring i norsk/samisk og matematikk p� 1.-4. �rstrinn.

 

Seljord kommune er positiv til forslaget om � lovfeste kravet til kommunen om � s�rgje for forsterka oppl�ring i norsk/samisk og matematikk p� 1. � 4. �rstrinn.

 

Det er avgjerande viktig at det blir understreka at lovformuleringa gjeld kommunen si plikt til � innf�re forsterka oppl�ring, og ikkje ein individuell rett for elevane til forsterka oppl�ring.

 

Det er i tilknyting til forslaget er sagt at forsterka oppl�ring i norsk/samisk og matematikk skal vere ei form for tilpassa oppl�ring, som er s�rleg retta mot elevar med svake ferdigheter i lesing og rekning. Dette medf�rer ei utfordring i � skilje mellom overordna retten til tilpassa oppl�ring som gjeld alle elevane, slik den er definert i � 1-3 i oppl�ringslova, og retten til tilpassa oppl�ring som berre gjeld for ein del av elevane.

Til oftare ein nyttar omgrepet tilpassa oppl�ring for s�rskilde tiltak som gjeld for svakare elevar, til lettare vil det kunne skje ei dreiing av forst�inga av omgrepet til � omfatte akkurat dette - ein lettvariant av spesialundervising � og ikkje ein rett til tilrettelegging som gjeld for alle elevar.

 

Det vil vere heilt avgjerande for at ordninga skal bli vellukka, at staten f�lgjer opp med ei fullfinansiering av dei meirkostnadane ordinga medf�rer.

 

Organisering av elevane i klassar elle basisgrupper.

 

Seljord kommune er positiv til forslaget om at elevane skal delast inn i klassar eller basisgrupper for � ivareta behovet for sosialt tilh�r.

Seljord kommune st�r ogs� dei foreslegne endringane i kontaktl�rarordninga.

 

Gjeldande lovgrunnlag for organisering av elevane, synes meir � vere basert p� individprinsippet enn p� fellesskapsprinsippet.

Dette blir ytterlegare understreka av den f�reslegne endringa som gjeld kontaktl�rarordninga. Forslaget no g�r p� at kontaktl�raren skal ha fokuset prim�rt mot dei oppg�vene som gjeld klassa eller basisgruppa, medan gjeldande rett er ein individuell rett den enkelte elev har til � bli knytt til ein kontaktl�rar.

 

Sj�lv om fokuset blir endra, vil den enkelte elev alltid ha eit individuelt behov for fagleg og sosial oppf�lging.

 

 

 

Utarbeiding av ein �rleg tilstandsrapport.

 

Seljord kommune st�r forslaget om at det skal utarbeidast ein �rleg tilstandsrapport.

I grunnskulen m� rapporten vere basert p� indikatorar som gjeld l�ringsresultat og l�ringsmilj�.

 

Det m� vurderast om ikkje det ogs� b�r takast inn i lova at siktem�let med tilstandsrapporten skal vere at rapporten er grunnlaget for ein skolepolitisk debatt i kommunestyret.

Dette er viktig for � understreke kommunen sitt ansvar og rolle som skuleeigar.

 

Om det ikkje blir stilt krav til ei politisk oppf�lging av statusrapporten, vil denne lett kunne bli nok eit rapporteringskrav utan tilstrekkeleg nytteverdi.

 

Plikt til foreldresamarbeid i grunnskule og vidareg�ande oppl�ring.

 

Seljord kommune st�r forslaget om plikt til foreldresamarbeid i grunnskulen og i vidareg�ande oppl�ring.

 

Ein opplever at det prim�re siktem�let med forslaget er � f� vitalisert eit meiningsfullt foreldresamarbeid innanfor vidareg�ande oppl�ring.

Dette er eit behov mange foreldre gjev uttrykk at dei f�ler p�.

 

For grunnskulen vil ein tru at den f�reslegne lovformuleringa i liten grad vil p�verke gjeldande praksis.

 

Rett og plikt til fysisk aktivitet i grunnoppl�ringa.

 

Seljord kommune st�r ikkje forslaget om rett og plikt til fysisk aktivitet slik det ligg f�re fr� departementet.

Det betyr ikkje at Seljord kommune er mot auka fysisk aktivitet for elevane, men f�r ein g�r til ei lovfesting av dette, m� grunnlaget for tiltaket vere utgreidd p� ein grundigare m�te ein det som no ligg f�re.

 

Slik framlegget ligg i dag, synest dei fleste sider ved ordninga noks� uavklarte:

-         Kva regulerer innhaldet i tiltaket?

-         N�r aktiviteten ikkje skal ha kompetansem�l, kven definerer d� f�rem�let?

-         Kva blir forholdet mellom kropps�vingsfaget og det f�resl�tte tiltaket?

-         Korleis skal skulane skaffe personale til aktiviteten n�r ein manglar m�l for tiltaket, samt klargjering av innhaldet?

Mange fleire problemstillingar reisast enn dei f� ovanfor.

 

F�r det blir gjort framlegg om lovfesting av rett og plikt til fysisk aktivitet, b�r ein gjennomf�re ei systematisk utpr�ving, slik at ein har eit skikkeleg fundament for tiltaket.

 

Prinsipielt s� meiner Seljord kommune at ei forsterka satsing p� fysisk aktivitet i grunnoppl�ringa, m� skje innanfor ramma til kropps�vingsfaget .�

--- slutt p� saksprotokoll ---