Fra:��������������������������������� Inger Johanne Uldal K�sa [inger.johanne.kasa@seljord.kommune.no]
Sendt:���������������������������� 22. desember 2008 13:53
Til:���������������������������������� Postmottak KD
Emne:����������������������������� H�yring og forslag til endring i oppl�ringslova og privatskulelova
Vedlegg:������������������������� oledata.mso
|
|
MELDING OM VEDTAK
Dykkar ref: |
V�r ref |
Sakshand: |
Arkivkode: |
Dato: |
|
|
Her f�lgjer s�rutskrift av formannskap �konomiutval si sak nr. 97/08.
Med
helsing
|
Seljord kommune |
Arkiv:
A20 Saksnr.:
2008/1001-1 Sakshand.:
Direkte
tlf.: 35065105 Dato:
09.12.2008 |
Saksframlegg
Utvalssak |
M�tedato |
|
97/08 |
18.12.2008 |
Saksdokument:
Gjeldande
oppl�ringslov.
H�yringsskriv om forslag til endringar i Oppl�ringslova og
Privatskulelova.
H�yringsnotat med forslag til endringar som gjeld
Oppl�ringslova. (Vedlagt)
Kunnskapsdepartementet har i h�yringsskriv av 04.11.2008, sendt ut forslag til endringar i Oppl�ringslova og Privatskulelova.
Formannskapet blir med dette inviterte til uttale seg om dei forslaga som gjeld grunnskulen. Forslaga er n�rare utgreidd i vedlagde h�yringsnotat.
Forslag til endringar som gjeld grunnskulen omfattar:
R�dmannen
r�r formannskapet til � gje f�lgjande h�yringsuttale om forslag til endringar i
Oppl�ringslova:
�Vi
viser til h�yringsskriv av 04.11.2008 fr� Kunnskapsdepartementet, med vedlagt
h�yringsnotat om forslag til endringar i oppl�ringslova og privatskulelova.
Formannskapet
i Seljord kommune vil gje f�lgjande uttale om dei delar av h�yringa som gjeld
grunnskulen.
Plikt
til forsterka oppl�ring i norsk/samisk og matematikk p� 1.-4. �rstrinn.
Seljord
kommune er positiv til forslaget om � lovfeste kravet til kommunen om � s�rgje
for forsterka oppl�ring i norsk/samisk og matematikk p� 1. � 4. �rstrinn.
Det er
avgjerande viktig at det blir understreka at lovformuleringa gjeld kommunen si
plikt til � innf�re forsterka oppl�ring, og ikkje ein individuell rett for
elevane til forsterka oppl�ring.
Det er
i tilknyting til forslaget er sagt at forsterka oppl�ring i norsk/samisk og
matematikk skal vere ei form for tilpassa oppl�ring, som er s�rleg retta mot
elevar med svake ferdigheter i lesing og rekning. Dette medf�rer ei utfordring
i � skilje mellom overordna retten til tilpassa oppl�ring som gjeld alle
elevane, slik den er definert i � 1-3 i oppl�ringslova, og retten til tilpassa
oppl�ring som berre gjeld for ein del av elevane.
Til
oftare ein nyttar omgrepet tilpassa oppl�ring for s�rskilde tiltak som gjeld
for svakare elevar, til lettare vil det kunne skje ei dreiing av forst�inga av
omgrepet til � omfatte akkurat dette - ein lettvariant av spesialundervising �
og ikkje ein rett til tilrettelegging som gjeld for alle elevar.
Det
vil vere heilt avgjerande for at ordninga skal bli vellukka, at staten f�lgjer
opp med ei fullfinansiering av dei meirkostnadane ordinga medf�rer.
Organisering
av elevane i klassar elle basisgrupper.
Seljord
kommune er positiv til forslaget om at elevane skal delast inn i klassar eller
basisgrupper for � ivareta behovet for sosialt tilh�r.
Seljord
kommune st�r ogs� dei foreslegne endringane i kontaktl�rarordninga.
Gjeldande
lovgrunnlag for organisering av elevane, synes meir � vere basert p�
individprinsippet enn p� fellesskapsprinsippet.
Dette
blir ytterlegare understreka av den f�reslegne endringa som gjeld
kontaktl�rarordninga. Forslaget no g�r p� at kontaktl�raren skal ha fokuset
prim�rt mot dei oppg�vene som gjeld klassa eller basisgruppa, medan gjeldande
rett er ein individuell rett den enkelte elev har til � bli knytt til ein
kontaktl�rar.
Sj�lv
om fokuset blir endra, vil den enkelte elev alltid ha eit individuelt behov for
fagleg og sosial oppf�lging.
Utarbeiding
av ein �rleg tilstandsrapport.
Seljord
kommune st�r forslaget om at det skal utarbeidast ein �rleg tilstandsrapport.
I
grunnskulen m� rapporten vere basert p� indikatorar som gjeld l�ringsresultat
og l�ringsmilj�.
Det m�
vurderast om ikkje det ogs� b�r takast inn i lova at siktem�let med
tilstandsrapporten skal vere at rapporten er grunnlaget for ein skolepolitisk
debatt i kommunestyret.
Dette
er viktig for � understreke kommunen sitt ansvar og rolle som skuleeigar.
Om det
ikkje blir stilt krav til ei politisk oppf�lging av statusrapporten, vil denne
lett kunne bli nok eit rapporteringskrav utan tilstrekkeleg nytteverdi.
Plikt
til foreldresamarbeid i grunnskule og vidareg�ande oppl�ring.
Seljord
kommune st�r forslaget om plikt til foreldresamarbeid i grunnskulen og i
vidareg�ande oppl�ring.
Ein
opplever at det prim�re siktem�let med forslaget er � f� vitalisert eit meiningsfullt
foreldresamarbeid innanfor vidareg�ande oppl�ring.
Dette
er eit behov mange foreldre gjev uttrykk at dei f�ler p�.
For
grunnskulen vil ein tru at den f�reslegne lovformuleringa i liten grad vil
p�verke gjeldande praksis.
Rett
og plikt til fysisk aktivitet i grunnoppl�ringa.
Seljord
kommune st�r ikkje forslaget om rett og plikt til fysisk aktivitet slik det
ligg f�re fr� departementet.
Det
betyr ikkje at Seljord kommune er mot auka fysisk aktivitet for elevane, men
f�r ein g�r til ei lovfesting av dette, m� grunnlaget for tiltaket vere
utgreidd p� ein grundigare m�te ein det som no ligg f�re.
Slik
framlegget ligg i dag, synest dei fleste sider ved ordninga noks� uavklarte:
-
Kva regulerer innhaldet i tiltaket?
-
N�r aktiviteten ikkje skal ha kompetansem�l, kven definerer d�
f�rem�let?
-
Kva blir forholdet mellom kropps�vingsfaget og det f�resl�tte tiltaket?
-
Korleis skal skulane skaffe personale til aktiviteten n�r ein manglar
m�l for tiltaket, samt klargjering av innhaldet?
Mange
fleire problemstillingar reisast enn dei f� ovanfor.
F�r
det blir gjort framlegg om lovfesting av rett og plikt til fysisk aktivitet,
b�r ein gjennomf�re ei systematisk utpr�ving, slik at ein har eit skikkeleg
fundament for tiltaket.
Prinsipielt
s� meiner Seljord kommune at ei forsterka satsing p� fysisk aktivitet i
grunnoppl�ringa, m� skje innanfor ramma til kropps�vingsfaget .�
Utskrift til:
Kunnskapsdepartementet.
Skulane.
KS.
Samr�ystes vedteke.
Formannskapet
gje f�lgjande h�yringsuttale om forslag til endringar i Oppl�ringslova:
�Vi
viser til h�yringsskriv av 04.11.2008 fr� Kunnskapsdepartementet, med vedlagt
h�yringsnotat om forslag til endringar i oppl�ringslova og privatskulelova.
Formannskapet
i Seljord kommune vil gje f�lgjande uttale om dei delar av h�yringa som gjeld
grunnskulen.
Plikt
til forsterka oppl�ring i norsk/samisk og matematikk p� 1.-4. �rstrinn.
Seljord
kommune er positiv til forslaget om � lovfeste kravet til kommunen om � s�rgje
for forsterka oppl�ring i norsk/samisk og matematikk p� 1. � 4. �rstrinn.
Det er
avgjerande viktig at det blir understreka at lovformuleringa gjeld kommunen si
plikt til � innf�re forsterka oppl�ring, og ikkje ein individuell rett for
elevane til forsterka oppl�ring.
Det er
i tilknyting til forslaget er sagt at forsterka oppl�ring i norsk/samisk og
matematikk skal vere ei form for tilpassa oppl�ring, som er s�rleg retta mot
elevar med svake ferdigheter i lesing og rekning. Dette medf�rer ei utfordring
i � skilje mellom overordna retten til tilpassa oppl�ring som gjeld alle
elevane, slik den er definert i � 1-3 i oppl�ringslova, og retten til tilpassa
oppl�ring som berre gjeld for ein del av elevane.
Til
oftare ein nyttar omgrepet tilpassa oppl�ring for s�rskilde tiltak som gjeld
for svakare elevar, til lettare vil det kunne skje ei dreiing av forst�inga av
omgrepet til � omfatte akkurat dette - ein lettvariant av spesialundervising �
og ikkje ein rett til tilrettelegging som gjeld for alle elevar.
Det
vil vere heilt avgjerande for at ordninga skal bli vellukka, at staten f�lgjer
opp med ei fullfinansiering av dei meirkostnadane ordinga medf�rer.
Organisering
av elevane i klassar elle basisgrupper.
Seljord
kommune er positiv til forslaget om at elevane skal delast inn i klassar eller
basisgrupper for � ivareta behovet for sosialt tilh�r.
Seljord
kommune st�r ogs� dei foreslegne endringane i kontaktl�rarordninga.
Gjeldande
lovgrunnlag for organisering av elevane, synes meir � vere basert p�
individprinsippet enn p� fellesskapsprinsippet.
Dette
blir ytterlegare understreka av den f�reslegne endringa som gjeld kontaktl�rarordninga.
Forslaget no g�r p� at kontaktl�raren skal ha fokuset prim�rt mot dei oppg�vene
som gjeld klassa eller basisgruppa, medan gjeldande rett er ein individuell
rett den enkelte elev har til � bli knytt til ein kontaktl�rar.
Sj�lv
om fokuset blir endra, vil den enkelte elev alltid ha eit individuelt behov for
fagleg og sosial oppf�lging.
Utarbeiding
av ein �rleg tilstandsrapport.
Seljord
kommune st�r forslaget om at det skal utarbeidast ein �rleg tilstandsrapport.
I
grunnskulen m� rapporten vere basert p� indikatorar som gjeld l�ringsresultat
og l�ringsmilj�.
Det m�
vurderast om ikkje det ogs� b�r takast inn i lova at siktem�let med
tilstandsrapporten skal vere at rapporten er grunnlaget for ein skolepolitisk
debatt i kommunestyret.
Dette
er viktig for � understreke kommunen sitt ansvar og rolle som skuleeigar.
Om det
ikkje blir stilt krav til ei politisk oppf�lging av statusrapporten, vil denne
lett kunne bli nok eit rapporteringskrav utan tilstrekkeleg nytteverdi.
Plikt
til foreldresamarbeid i grunnskule og vidareg�ande oppl�ring.
Seljord
kommune st�r forslaget om plikt til foreldresamarbeid i grunnskulen og i
vidareg�ande oppl�ring.
Ein
opplever at det prim�re siktem�let med forslaget er � f� vitalisert eit meiningsfullt
foreldresamarbeid innanfor vidareg�ande oppl�ring.
Dette
er eit behov mange foreldre gjev uttrykk at dei f�ler p�.
For
grunnskulen vil ein tru at den f�reslegne lovformuleringa i liten grad vil
p�verke gjeldande praksis.
Rett
og plikt til fysisk aktivitet i grunnoppl�ringa.
Seljord
kommune st�r ikkje forslaget om rett og plikt til fysisk aktivitet slik det
ligg f�re fr� departementet.
Det
betyr ikkje at Seljord kommune er mot auka fysisk aktivitet for elevane, men
f�r ein g�r til ei lovfesting av dette, m� grunnlaget for tiltaket vere
utgreidd p� ein grundigare m�te ein det som no ligg f�re.
Slik
framlegget ligg i dag, synest dei fleste sider ved ordninga noks� uavklarte:
-
Kva regulerer innhaldet i tiltaket?
-
N�r aktiviteten ikkje skal ha kompetansem�l, kven definerer d�
f�rem�let?
-
Kva blir forholdet mellom kropps�vingsfaget og det f�resl�tte tiltaket?
-
Korleis skal skulane skaffe personale til aktiviteten n�r ein manglar
m�l for tiltaket, samt klargjering av innhaldet?
Mange
fleire problemstillingar reisast enn dei f� ovanfor.
F�r
det blir gjort framlegg om lovfesting av rett og plikt til fysisk aktivitet,
b�r ein gjennomf�re ei systematisk utpr�ving, slik at ein har eit skikkeleg
fundament for tiltaket.
Prinsipielt
s� meiner Seljord kommune at ei forsterka satsing p� fysisk aktivitet i
grunnoppl�ringa, m� skje innanfor ramma til kropps�vingsfaget .�