Oslo-regionen dobler omsetningen på Grüne Woche
Historisk arkiv
Publisert under: Regjeringen Solberg
Utgiver: Landbruks- og matdepartementet
Nyhet | Dato: 19.01.2016
På åpningsdagen fredag 15. januar doblet Oslo-regionen salget av smaksprøver og produkter fra disk sammenlignet med samme dag i 2015.
Lørdag ble det ny omsetningsrekord på Oslo-regionens stand, som i år byr på mat- og reiselivsopplevelser fra hele 8 fylker. Alle varianter av elg og lokalbrygget øl fra Sundbytunet er blant bestselgerne. Selv et spesielt produkt som pultost faller i smak hos Berlinerne.
Se video fra Grüne Woche:
- Åpningshelgen har vært en kjempesuksess og veldig positivt for våre utstillere. Vi ser allerede nå at vi kunne hatt med mer produkter for salg fra disk, og da spesielt produkter av elg, sier Turid Windjusveen Olsen seniorrådgiver hos Fylkesmannen i Hedmark.
Det er ikke bare norsk lokalmat som selger i Tyskland, også norske reiselivsopplevelser er populært. - Her møter vi tyskere som snakker norsk og som både vil fortelle oss om sine Norges-reiser og som søker nye reisemål i Norge, sier Olsen.
Det er et stort spenn i de 34 bedriftene fra Osloregionen som denne gangen er med til Berlin. Blant deltakerne finnes hotell, lokalmatprodusenter, restauranter, aktivitetsbedrifter med flere. Representanter fra regionens nystiftede landsdelsselskap, Visit Oslo Region, deltar også.
- Se flere bilder i stor format på Flickr
(kan benyttes fritt mot kreditering av fotograf)
Kontaktpersoner i Landbruks- og matdepartementet:
Kommunikasjonssjef Ottar Løvik: + 47 481 40 477.
Seniorrådgiver Heidi Eriksen Riise: + 47 975 17 227.
Internationale Grüne Woche, 15.01. - 24.01.2016
Messe Berlin: Norwegen, Standnr 114, hall 8.2,
Messedamm 22, D - 14055 Berlin