Forbruker
Forbrukerne har krav på god informasjon om varene og tjenestene de kjøper, og god informasjon om hvilke rettigheter og plikter de har. Det skal også finnes gode ordninger for konfliktløsning mellom kjøpere og selgere. De offentlige virksomhetene Forbrukertilsynet og Forbrukerrådet skal bidra til at norske forbrukere har en sterk stilling i markedet.
Mer om forbruker
Siste om forbruker
Aktuelt
- Styrker barns forbrukervern i digitale medier Nyhet 10.04.2025
- Vil utvide gjeldsregistrene Nyhet 03.04.2025
- Ny direktør i Forbrukertilsynet Nyhet 28.02.2025
- KPMG og SIFO har levert utgreiingsrapportar om openheitslova Nyheit 29.01.2025
- Forslag til endringer i eiendomsmeglingsloven: Forbud mot hemmelige bud og strengere krav til meglere skal gi tryggere bolighandel Pressemelding 24.01.2025
Dokumenter
- Prop. 119 L (2024–2025) - Endringer i markedsføringsloven mv. (overtredelsesgebyr for brudd på god markedsføringsskikk overfor barn) Proposisjon 10.04.2025
- Høring av forslag til endringer i gjeldsinformasjonsloven og gjeldsinformasjonsforskriften – utvidelse med flere typer gjeld mv. Høring 03.04.2025
- Markedsføringsloven Lov 07.02.2025
- To år med Åpenhetsloven – Rettighetshavernes forventninger, erfaringer og forslag til forbedringer – en sammenfatting Rapport 20.12.2024
- Evaluering av virkningene av åpenhetsloven Rapport 20.12.2024
Relaterte tema
Andre nettsteder
Kontakt
Forbruker-, tros- og livssynsavdelingen
E-post: postmottak@bfd.dep.no
Telefon:
22 24 25 03
Adresse:
Postboks 8036 Dep, 0030 Oslo
Besøksadresse:
Akersgata 59, Oslo