Forbruker
Forbrukerne har krav på god informasjon om varene og tjenestene de kjøper, og god informasjon om hvilke rettigheter og plikter de har. Det skal også finnes gode ordninger for konfliktløsning mellom kjøpere og selgere. De offentlige virksomhetene Forbrukertilsynet og Forbrukerrådet skal bidra til at norske forbrukere har en sterk stilling i markedet.
Mer om forbruker
Siste om forbruker
Aktuelt
- Butikker kan få overtredelsesgebyr hvis de nekter kontanter Nyhet 30.04.2025
- Styrker barns forbrukervern i digitale medier Nyhet 10.04.2025
- Vil utvide gjeldsregistrene Nyhet 03.04.2025
- Ny direktør i Forbrukertilsynet Nyhet 28.02.2025
- KPMG og SIFO har levert utgreiingsrapportar om openheitslova Nyheit 29.01.2025
Dokumenter
- Prop. 119 L (2024–2025) - Endringer i markedsføringsloven mv. (overtredelsesgebyr for brudd på god markedsføringsskikk overfor barn) Proposisjon 10.04.2025
- Høring av forslag til endringer i gjeldsinformasjonsloven og gjeldsinformasjonsforskriften – utvidelse med flere typer gjeld mv. Høring 03.04.2025
- Markedsføringsloven Lov 07.02.2025
- To år med Åpenhetsloven – Rettighetshavernes forventninger, erfaringer og forslag til forbedringer – en sammenfatting Rapport 20.12.2024
- Evaluering av virkningene av åpenhetsloven Rapport 20.12.2024
Relaterte tema
Andre nettsteder
Kontakt
Forbruker-, tros- og livssynsavdelingen
E-post: postmottak@bfd.dep.no
Telefon:
22 24 25 03
Adresse:
Postboks 8036 Dep, 0030 Oslo
Besøksadresse:
Akersgata 59, Oslo