Forbruker
Forbrukerne har krav på god informasjon om varene og tjenestene de kjøper, og god informasjon om hvilke rettigheter og plikter de har. Det skal også finnes gode ordninger for konfliktløsning mellom kjøpere og selgere. De offentlige virksomhetene Forbrukertilsynet og Forbrukerrådet skal bidra til at norske forbrukere har en sterk stilling i markedet.
Mer om forbruker
Siste om forbruker
Aktuelt
- Innfører strengere sanksjoner for brudd på barns forbrukervern Nyhet 20.06.2025
- Regjeringen vil styrke forbrukervernet i det grønne skiftet Nyhet 18.06.2025
- Butikker kan få overtredelsesgebyr hvis de nekter kontanter Nyhet 30.04.2025
- Styrker barns forbrukervern i digitale medier Nyhet 10.04.2025
- Vil utvide gjeldsregistrene Nyhet 03.04.2025
Dokumenter
- Meld. St. 34 (2024–2025) - Datatilsynets og Personvernnemndas årsrapportar for 2024 Melding til Stortinget 20.06.2025
- Meld. St. 35 (2024–2025) - Norges arbeid med bærekraftsmålene Melding til Stortinget 20.06.2025
- Høring - forslag til endringer i markedsføringsloven mv. – gjennomføring av direktivet om styrket forbrukervern i det grønne skiftet Høring 16.06.2025
- Meld. St. 32 (2024–2025) - Trygg oppvekst i et digitalt samfunn Melding til Stortinget 10.06.2025
- Prop. 148 L (2024–2025) - Lov om Norgespris og strømstønad til husholdninger Proposisjon 23.05.2025
Relaterte tema
Andre nettsteder
Kontakt
Forbruker-, tros- og livssynsavdelingen
E-post: postmottak@bfd.dep.no
Telefon:
22 24 25 03
Adresse:
Postboks 8036 Dep, 0030 Oslo
Besøksadresse:
Akersgata 59, Oslo