Økt omsetning for Bondens Marked

Det siste året har Bondens Marked hatt en omsetningsøkning på 11 prosent. Det utgjør en total omsetning på nesten 58 millioner kroner for 2014.

Bondens marked er en alternativ salgskanal, hvor forbrukeren får kjøpt mat direkte fra produsenten. En økning i omsetningen viser at forbrukerne setter pris på å kjøpe kvalitetsmat fra kunnskapsrike bønder. 

Siden 2003 har Bondens Marked utviklet seg til å bli en salgskanal i rundt 20 forskjellige steder i landet, i tillegg til å ha en egen butikk i Mathallen i Oslo. Markedet har hatt en årlig omsetningsvekts siden oppstarten, og målet er å ha markeder i alle de store byene i Norge hver lørdag. 

En økning i omsetningen viser at forbrukerne setter pris på å kjøpe kvalitetsmat fra kunnskapsrike bønder.
En økning i omsetningen på Bondens marked viser at forbrukerne setter pris på å kjøpe kvalitetsmat fra kunnskapsrike bønder. Foto: Landbruks- og matdepartementet