Mat

Matpolitikken til regjeringa dekker heile produksjonskjeda – frå jord til bord, og forbrukarane si meining vert tillagd stor vekt når politikken vert utforma. Hovudmålet er å sikre nok, trygg og variert mat av god kvalitet og til ein fornuftig pris. Takk vera ein aktiv og målretta mat- og landbrukspolitikk, leverer norske bønder stadig meir mat til forbrukarane.

Reddik og blomkål.

Mat

Mat er folkehelse og nyting, nasjonal og internasjonal, trendy og tradisjonell. Mat er privatøkonomi og samfunnsøkonomi, distriktspolitikk og næringspolitikk, fiskeripolitikk og – ikkje minst – landbrukspolitikk.

Matbutikk.

Mat og forbrukarar

Norske forbrukarar viser stor interesse for korleis mat vert produsert, foredla og omsett i Noreg, og forbrukarane sine meningar vert tillagd stor vekt når matpolitikken vert utforma.

Forskning.

Mattryggleik

I forhold til andre land har Noreg få problem med matbåren sjukdom. Sjølv om mattryggleiken jamt over er god, krevst det vedvarande innsats å sikre at maten forblir trygg.

Aktuelt no

Fra venstre: Daniel Kyrre Pedersen, kjededirektør Coop Mega, Synne Holm, butikksjef Coop Mega Bislett, Nina Sundqvist, adm.dir. Matmerk og statsråd Bollestad.

Omsatte lokalmat og drikke for 12 milliarder

30.11.2020: Salget av lokalmat og drikke i dagligvarehandelen har hatt en kraftig økning i 2020. Hittil i år er det omsatt lokalmat og drikke for nær 12 milliarder i butikk. Det er en økningen på hele 12,6 prosent sammenlignet med 2019.

Spesialitet-merket.

Nordmenn vil ha norsk lokalmat!

19.11.2020: Nye tall fra Stiftelsen Matmerk årlige forbrukerundersøkelse om merkeordninger for norsk mat, viser at 84 prosent av forbrukerne sier de interessert i å prøve lokalmat. 69 prosent sier de er villig til å betale noe ekstra for lokalmat og -drikke. Resultatene viser at merkeordningen Spesialitet nå er kjent av 35 prosent av de matinteresserte forbrukerne.

Dokument

Regjeringa med ny strategi for økologisk produksjon:

Skal møte forbrukarane sin etterspurnad

Regjeringa la, 25. mai, fram ein nasjonal strategi for økologisk jordbruk. Det har dei siste åra vore ein sterk vekst i etterspurnaden etter økologisk mat. Målsettinga er at økologisk produksjon skal utvikle seg i takt etterspurnaden frå forbrukarane. For å nå dette målet blir det etablert eit eige dialogforum og eit økologiprogram.

Strategi for reiseliv basert på landbruket og reindrifta sine ressursar:

Opplevingar for ein kvar smak

Utgangspunktet for denne strategien er eit behov for å målrette regjeringa sin politikk for reiselivet basert på ressursane frå landbruket og reindrifta. Regjeringa si politiske plattform, Sundvolden-erklæringa dannar grunnlaget for politikkutforminga.