Dialogmøte med reiselivet

Publisert under: Regjeringen Solberg

Utgiver: Klima- og miljødepartementet

Klima- og miljødepartementet inviterer ledere i reiselivsnæringen til dialogmøte fredag 16. januar.

Departementet utarbeider nå en merkevare- og kommunikasjonsstrategi for nasjonalparkene. Nasjonalparkene er den mest spektakulære naturen vi har, og det er viktig at de profileres som en nasjonal merkevare. Dette vil styrke bruken av parkene, og det vil styrke reiselivsnæringens markedsarbeid. Merkevarestrategien er en del av regjeringens arbeid med å løfte næringslivets konkurransekraft. 

Departementet utarbeider også en mal for besøksstrategi i nasjonalparkene. Besøksstrategien vil styrke den enkelte turists opplevelse inne i nasjonalparkene og gjøre naturopplevelsen til en større opplevelse. 

Medvirkning og dialog med reiselivsnæringen er viktig for statsråd Tine Sundtoft. Hun ønsker derfor innspill fra reiselivsnæringen.