Historisk arkiv

Statsbudsjettet 2006: Auka veg- og jernbaneløyvingar, betre rabattordningar på riksvegferjene

Historisk arkiv

Publisert under: Regjeringen Stoltenberg II

Utgiver: Samferdselsdepartementet

Regjeringa gjer framlegg om å auke løyvingane til utbygging, drift og vedlikehald av riksveg- og jernbanenettet med i alt 460 millionar kroner, samanlikna med budsjettforslaget frå Bondevik-regjeringa. (11.10.05)

Pressemelding

Nr.: 136/05
Dato: 10.11.05

Statsbudsjettet 2006:

Auka veg- og jernbaneløyvingar, betre rabattordningar på riksvegferjene

- Regjeringa gjer framlegg om å auke løyvingane til utbygging, drift og vedlikehald av riksveg- og jernbanenettet med i alt 460 millionar kroner, samanlikna med budsjettforslaget frå Bondevik-regjeringa. Med denne auken er det lagt eit godt grunnlag for å få til eit vesentleg løft i veg- og jernbaneløyvingane i åra framover. Framlegget frå Stoltenberg-regjeringa gir dessutan rom for at det frå første mai neste år kan innførast betre rabattordningar for køyretøy på riksvegferjene. I tillegg er det sett av midlar for å førebu nye tiltak for å styrkje utbygginga av breiband i alle delar av landet.

Dette seier samferdselsminister Liv Signe Navarsete i samband med at regjeringa i dag har lagt fram eit tilleggsforslag som gjeld statsbudsjettet for 2006.

Til vegføremål er det foreslått ein auke på 278 millionar kroner, medrekna 28 millionar kroner til kjøp av riksvegferjetenster.

Til utbygging, drift og vedlikehald av linenettet til jernbanen er det foreslått ein auke på til saman 182 millionar kroner.

I tillegg kjem ein auke på 3 millionar kroner som skal nyttast for å førebu tiltak for å få fleire, i heile landet, til å ta i bruk breiband.

Vegføremål: Løyvingar aukar med i alt 278 millionar kroner

Innanfor den foreslåtte auken på 278 millionar kroner til vegføremål skal 75 millionar kroner nyttast til trafikktilsyn, drift og vedlikehald av riksvegnettet. Av dette skal 70 millionar kroner nyttast til asfaltlegging som vil gi om lag 150 kilometer ekstra med asfalt, medan 5 millionar kroner er sett av for å videreutvikle og styrkje innsats som gjeld bruk av automatisk trafikkontroll (ATK).

175 millionar kroner av dei auka vegløyvingane er sett av til riksveginvesteringar, medrekna 50 millionar kroner som er ført opp under budsjettposten ”Rassikring”. Denne budsjettposten får dermed ein auke på nær 25 prosent, samanlikna med budsjettforslaget frå Bondevik-regjeringa.

Til statleg kjøp av riksvegferjetenester er det gjort framlegg om ein auke på 28 millionar kroner. Dette fører til at rabattsatsane for køyretøy med sonekort eller verdikort for elektronisk billettering, kan aukast frå 40 til 45 prosent, med verknad frå 1. mai neste år.

Jernbaneverket: Auka løyvingar til investeringar, drift og vedlikehald

Budsjettauken på 182 millionar kroner til utbygging, drift og vedlikehald på linenettet til jernbanen er fordelt med 142 millionar kroner til investeringar og 40 millionar kroner til drift og vedlikehald.

Auken på 142 millioner kroner til investeringar er fordelt slik:

  • 25 millionar kroner skal nyttast for å framskunde prosjektet Lysaker stasjon, på Drammensbanen, slik at prosjektet dermed kan få betre framdrift. Lysaker stasjon er i dag ein flaskehals for togtrafikken. Utbygginga av stasjonen vil vere med på å auke kapasiteten for togtrafikk på strekninga Oslo – Drammen, og dermed også for mellom anna trafikk på strekninga Oslo – Vestfold, via Drammen.
  • 45 millionar kroner er sett av for å framskunde arbeidet med å byggje ut fjernstyring av Nordlandsbanen, på strekinga Mosjøen – Bodø. Utbygginga av fjernstyring på Nordlandsbanen gjer trafikken enda tryggare og fører til auka kapasitet og betre regularitet for både person- og godstransporten på banen.
  • 72 millionar kroner skal nyttast til planlegging og kjøp av grunn. – Auka innsats for planlegging av nye prosjekt er viktig for å kunne opparbeide ein planreserve av nye prosjekt, slik at ein kan oppnå målet til regjeringa om auka satsing på jernbanen. Ein sterk vekst i jernbaneinvesteringane er avhengig av at ein ordnar seg slik at det verkeleg ligg føre ferdige planar som gjer at ein kan komme i gang med byggjearbeid, seier samferdselsminister Liv Signe Navarsete.
  • Regjeringa legg til grunn at budsjettauken på 40 millionar kroner til drift og vedlikehald av linenettet skal brukast til å fornye eksisterande jernbanenett. Størstedelen av midlane vil bli nytta til arbeid for å få ferdig opprustinga av skinnegangen på Meråkerbanen i Nord-Trøndelag. Opprustinga av skinnegangen, slik at banen kan ta opptil 22,5 tonn aksellast, vil leggje til rette for auka person- og godstrafikk på banestrekninga.

Jernbaneverket – Konkurranseutsetjing – og drift i eigen regi

Regjeringa gjer elles framlegg om ein reduksjon på 35 millionar kroner i løyvinga til omstruktureringskostnader i Jernbaneverket. Denne reduksjonen har samanheng med at regjeringa har ein annan politikk enn regjeringa Bondevik når det gjeld opplegg og omfang av konkurranseutsetjing av drifts- og vedlikehaldsoppgåver på jernbanenettet.
- Regjeringa legg til grunn at nye typar av oppgåver ikkje blir konkurranseutsett. Regjeringa meiner at oppgåver som er avgjerande for driftsstabilitet og tryggleik i jernbanenettet må drivast i regi av Jernbaneverket. Dette gjeld også ein del andre oppgåver der leverandørmarknaden ikkje verkar. Dette vil konkret seie at Jernbaneverket framleis - i eigen regi - skal drive alt vedlikehald på eksisterande tele-, signal- og kontaktleidningsanlegg, i tillegg til anna korrektivt vedlikehald og dei fleste driftsoppgåvene, går det fram av budsjettforslaget.


Til redaksjonen

For nærmare opplysningar – sjå:

pressemeldingar av 10.11. 2005 frå Samferdselsdepartementet:

og St.prp. nr. 1 Tillegg nr. 1 (2005-2006) Om endring av St.prp. nr. 1 om statsbudsjettet 2006