Nyhetssaker

  • Utkast til retningslinje for paramedisinutdanning er sendt på høring

    03.05.2019 Artikkel Kunnskapsdepartementet

    Utkast til retningslinje for paramedisinutdanningen er nå sendt på høring.

  • Resultater fra høringene i fase 2

    25.04.2019 Artikkel Kunnskapsdepartementet

    Programgruppene i fase 2 vurderer nå høringssvarene. Endringer i retningslinjene gjøres i tråd med mandatet. Retningslinjene vil også tilpasses forskriftsform.

  • Nasjonale retningslinjer for fase 1 er vedtatt

    09.05.2019 Artikkel Kunnskapsdepartementet

    Nasjonale retningslinjer for fase 1 ble vedtatt 15. mars 2019. Dette markerer en viktig milepæl for et historisk utviklingsarbeid for helse- og sosialfagutdanningene.

  • Nett-tv

    Nye retningslinjer - nye muligheter

    07.01.2019 Artikkel Kunnskapsdepartementet

    Kunnskapsdepartementet inviterer til implementeringskonferanse. Følg konferansen direkte via denne nettsiden.

  • Høring om forslag til nasjonale retningslinjer (fase 2)

    29.11.2018 Artikkel Kunnskapsdepartementet

    Kunnskapsdepartementet sendte forslag  til nasjonale retningslinjer for fase 2 på høring 29.november 2018.

  • Høringskonferanse for fase 2

    22.10.2018 Nyhet Kunnskapsdepartementet

    Kunnskapsdepartementet inviterer til høringskonferanse for fase 2.

  • Oppstartskonferanse for fase 2

    19.12.2017 Nyhet Kunnskapsdepartementet

    Oppstartskonferansen for programgruppene i fase 2 ble avholdt 27.-28. februar 2018. Alle programgruppene er nå i gang med det viktige arbeidet.

  • Samarbeid med KS

    05.12.2017 Nyhet Kunnskapsdepartementet

    I forbindelse med prosjektet har KS opprettet ressursgrupper for å støtte de kommunale representantene i programgruppene. Det har i høst blitt avholdt to arbeidsseminarer der ressurspersoner har deltatt sammen med medlemmene fra programgruppene.

  • Møter med sentrale aktører 26. og 27. september

    15.02.2019 Artikkel Kunnskapsdepartementet

    Møtene ga deltakerne mulighet til å knytte kontakt, lage planer for forankring og involvering, stille spørsmål og diskutere relevante problemstillinger.

Til toppen